16.6 C
Αθήνα
Ιανουάριος 25, 2021
Abola.gr
ΥΠΟΔΟΜΩΝ

ΟΙ 9 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΑΙΔΙΩΝ

Σίγουρα οι γονείς έχουν άγχος και χρειάζονται βοήθεια για να καταλάβουν τι σημαίνει να τρως υγιεινά. Με όλη την πληροφορία που υπάρχει γύρω μας, είναι εύκολο να μπερδευτεί κανείς.
Τα καλά νέα είναι ότι δεν χρειάζεστε πτυχίο διατροφολόγου για να μεγαλώσετε υγιή παιδιά.

Ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές, θα σας βοηθήσουν να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας, να φάνε σωστά και ισορροπημένα.

Οι 9 βασικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθείτε πιστά:

1. Οι γονείς καθορίζουν το διατροφικό πλάνο.
Εσείς θα αποφασίσετε τι θα αγοράσετε και τι θα σερβίρετε. Αν και τα παιδιά θα πεισμώνουν για πιο ανθυγιεινές επιλογές, εσείς είστε υπεύθυνοι για το τι θα υπάρχει στο σπίτι. Μην ανησυχείτε, δεν θα πεινάσουν. Να είστε αυστηροί με τη διατροφή τους. Εάν κάποιο αγαπημένο τους σνακ δεν είναι πολύ θρεπτικό, μπορείτε να το προσφέρετε αραιά και που για να μην νιώθουν στερημένα.

2. Από τις τροφές που προσφέρετε, τα παιδιά θα αποφασίζουν τι και εάν θα φάνε. Προγραμματίστε συχνά γεύματα και σνακ. Από τις επιλογές που προσφέρετε, αφήστε τα να αποφασίσουν τι να φάνε και πόσο. Μπορεί να νιώθετε ότι τους δίνετε πολύ ελευθερία, αλλά εάν έχετε ακολουθήσει τον πρώτο κανόνα τα παιδιά σας θα διαλέγουν ανάμεσα σε θρεπτικές τροφές.

3. Ξεχάστε το ρητό «η τελευταία σου μπουκιά είναι η δύναμή σου».
Αφήστε τα παιδιά να σταματήσουν να τρώνε όταν νιώσουν χορτάτα. Έτσι το παιδί θα μάθει να ακούει το σώμα του και να ξέρει πότε έχει φάει αρκετά.

4. Ξεκινήστε από “νωρίς”.
Οι διατροφικές προτιμήσεις ξεκινούν από νωρίς, οπότε να προσφέρετε ποικιλία. Τι αρέσει και τι όχι ξεκινάει από τη βρεφική ηλικία. Μπορεί να χρειαστεί να σερβίρετε μια καινούργια τροφή πολλές φορές για να τη δεχτεί το παιδί. Μην τα πιέζετε, αλλά ζητήστε τους να φάνε έστω μια μπουκιά κάθε φορά.

5. Ξεγράψτε το «παιδικό μενού».
Ποιος σας είπε ότι το παιδί πρέπει να τρώει διαφορετικό φαγητό από εσάς; Όταν τρώτε έξω, αφήστε τα παιδιά να δοκιμάζουν καινούργιες γεύσεις μπορεί να σας εκπλήξουν ευχάριστα.

6. Οι υγρές θερμίδες μετράνε.
Τα αναψυκτικά και τα ισοτονικά ποτά προσθέτουν κενές θερμίδες και εμποδίζουν τα παιδιά να φάνε αυτά που πρέπει. Το νερό και το βιολογικό γάλα είναι τα καλύτερα ποτά για ένα παιδί. Και οι φυσικοί χυμοί είναι μια χαρά, αλλά σε μικρή ποσότητα.

7. Βάλτε τα γλυκά στη σωστή θέση.
Περιστασιακά τα γλυκά είναι εντάξει, αλλά μην κάνετε το γλυκό το λόγο για να φάει το παιδί το γεύμα του. Όταν προσφέρουμε το γλυκό σαν ανταμοιβή ανεβάζουμε την αξία του στα μάτια των παιδιών.

8. Οι τροφές δεν δείχνουν την αγάπη σας.
Βρείτε άλλους τρόπους για να τους δείξετε ότι τα αγαπάτε. Όταν κάποιες τροφές προσφέρονται ως ανταμοιβή, μπορεί να ξεκινήσει το συναισθηματικό δέσιμο με το φαγητό. Προσφέρετε μια αγκαλιά, μια καλή λέξη και την προσοχή σας για ανταμοιβή.

9. Τα παιδιά κάνουν ότι κάνετε.
Να είστε πάντα το καλό παράδειγμα και να τρέφεστε υγιεινά. Διαλέξτε θρεπτικά σνακ για σας, καθίστε στο τραπέζι να φάτε και μην αφήνετε γεύματα. Να είστε ένα πρότυπο υγιεινής διατροφής για τα παιδιά σας.

Τόνια Μαχαίρα Αθλητικός Διατροφολόγος
Master of Science στην Διατροφή και Διαιτολογία, με ειδίκευση στη διατροφή για Σωματική Απόδοση, Πανεπιστήμιο του Saint Louis (ΣΔΣ: 3.985 / 4.00)
Bachelor of Science στην Τροφίμων και Διατροφής (Magna cum laude), Southern Illinois University, Carbondale

Related posts

Πρόγραμμα Προημιτελικής φάσης Παμπαίδων & εξ’ αναβολής ματς junior στην ΕΠΣΑΝΑ

Abola Team 3

Το Σάββατο (26/3) ο τελικός του Παιδικού πρωταθλήματος

Επίσημα Σιδέρης στον πάγκο του Πρωτέα, ξεκινούν εγγραφές αθλητών στις Ακαδημίες!

Ρένος Γιαμπουράς