Νικητής του πρώτου GP του Αζερμπαϊτζάν, ήταν ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε ο Sebastian Vettel και στην τρίτη ο Sergio Perez. Οι καιρικές συνθήκες ήταν και πάλι άψογες με την θερμοκρασία να είναι στους 32 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και στους 43 στο οδόστρωμα. Από τα pit θα ξεκινούσε τον αγώνα ο Magnussen, ο οποίος ναι μεν άλλαξε κιβώτιο κάτι που θα του έδινε πέντε θέσεις ποινής. Η Renault, εκτός από το κιβώτιο του Δανού, άλλαξε και τις ρυθμίσεις στις αναρτήσεις του μονοθέσιου του, κάτι που για να γίνει, θα έπρεπε το μονοθέσιο να βγει εκτός parc ferme. Εξαιτίας αυτό λοιπόν, ξεκίνησε από το pit lane.
Η εκκίνηση δόθηκε με τον Rosberg να φεύγει σωστά και να διατηρεί την θέση του, όπως και οι Ricciardo και Vettel. Ο έτερος οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton, δεν κατάφερε να κερδίσει κάποια θέση δείχνοντας αρκετά προσεκτικός. Με την ενεργοποίηση του DRS, o Valtteri Bottas, ο οποίος ήταν στην 9η θέση πέρασε τον Daniil Kvyat, το ίδιο έπραξε μισό γύρο μετά και οι Hamilton και Grosjean.
Ο Φιλανδός οδηγός, στον 5ο γύρο είχε φτάσει τον 7ο Max Verstappen τον οποίο πέρασε και πάλι με το DRS αρκετά εύκολα. Πίσω από τον Bottas, ήταν και ο Lewis Hamilton ο οποίος με την σειρά περνά και αυτός τον Verstappen. Στον ίδιο γύρο, ο Sebastian Vettel στο στροφή ένα της πίστας, πέρασε τον Daniel Ricciardo και ανέβηκε στην δεύτερη θέση, επτά δευτερόλεπτα από τον πρώτο Nico Rosberg. Τον χορό των pit stop, άνοιξε ο Max Verstappen στον 6 γύρο, ο οποίος φόρεσε την μαλακή γόμα, με το ίδιο να πράττει και ο Daniel Ricciardo ένα γύρο αργότερα. Στον ίδιο γύρο είχαμε και την πρώτη εγκατάλειψη οδηγού. Ο Danill Kvyat φαίνεται ότι αντιμετώπιζε κάποιο μηχανικό πρόβλημα μιας και έχανε αρκετές θέσεις στην κατάταξη. Όπως αποδείχτηκε, το πρόβλημα βρισκόταν στην ανάρτηση.
Στην 4η θέση είχε βρεθεί ο Valtteri Bottas, ο οποίος ναι μεν είχε πίσω του στα 0,7 δευτ, τον Hamilton, όμως φαινόταν ότι με εύκολο τρόπο διατηρούσε την θέση εξαιτίας των πολύ μεγάλων τελικών που είχε η Williams του. Η κατάταξη του αγώνα στους πρώτους 10 γύρους ήταν: Rosberg, Vettel, Perez, Bottas, Hamilton, Hulkenberg, Ricciardo (1 pit), Grosjean, Wehrlein και Massa. Έντεκα γύρους πήρε στον Lewis Hamilton να περάσει τον Valtteri Bottas. O Lewis Hamilton ήταν πια στην 4η θέση, ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Sergio Perez που ήταν 3ος. Υπό διερεύνηση ήταν ο Kimi Raikkonen, εξαιτίας του ότι πάτησε την γραμμή εισόδου των pit. Τελικά ο Φιλανδός οδηγός δεν απέφυγε την τιμωρία η οποία ήταν 5 δευτερόλεπτα.
Φτάνοντας στο 15ο γύρο, ο Lewis Hamilton ενημέρωσε με team radio την ομάδα του ότι νιώθει πολλές δονήσεις στο μονοθέσιο του. Περνώντας στον άλλο οδηγό της Mercedes, Nico Rosberg, ο Γερμανός μέχρι εκείνο το σημείο έκανε έναν μοναχικό αγώνα όντας 18 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Sebastian Vettel. Στον 15ο γύρο μπήκε να κάνει το πρώτο του pit stop ο Lewis Hamilton, αφήνοντας τους Vettel, Rosberg, Bottas, Hulkenberg και Haryanto να είναι οι οδηγοί που ακόμα δεν είχαν μπει στα box των ομάδων τους.
Μπαίνοντας στον 19ο γύρο ο Kimi Raikkonen έδειχνε αρκετά κινητικός, μιας και είχε κολλήσει πίσω από τον Daniel Ricciardo. O Raikkonen στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, με την βοήθεια του DRS, περνά εύκολα τον Αυστραλό και ανεβαίνει στην 3η θέση. Οι τελικές ταχύτητες σε αυτή την μεγάλη ευθεία ήταν πολύ μεγάλες και με την βοήθεια του DRS εκτοξεύονταν. Την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα από όλους, την σημείωσε ο Lewis Hamilton με 364 χιλιόμετρα. 22 ολόκληρους γύρους των 6 χιλιομέτρων χρειάστηκε για να μπουν στα pit οι δύο πρώτοι της κατάταξης. Οι Nico Rosberg και Sebastian Vettel φόρεσαν την μαλακή γόμα, με την στρατηγική τους να είναι οριακή για την μη πραγματοποίηση άλλου pit stop.
Στους 25 γύρους μετά την έναρξη της περιόδου, η κατάταξη ήταν η εξής: Rosberg, Raikkonen, Vettel, Perez, Hamilton, Massa, Bottas, Sainz, Alonso και Hulkenberg. Όλοι οι οδηγοί φορούσαν την μαλακή γόμα, εκτός των Ricciardo και Verstappen που φορούσαν την μέση γόμα.
Ο Lewis Hamilton ήταν στην 5η θέση πίσω από τον Sergio Perez, ο οποίος διατηρούσε εύκολα μία διαφορά τριών περίπου δευτερολέπτων. Σε αυτό ίσως έπαιζαν ρόλο και τα μικροπροβλήματα του Βρετανού με τον κινητήρα του. Σε ενδοοικογενειακή μάχη πηγαίναμε, μιας και οι δύο οδηγοί της Ferrari, είχαν διαφορά κοντά στο 1 δευτερόλεπτο. Ο Sebastian Vettel είχε κάνει τους τρεις τελευταίους γύρους ταχύτερα περάσματα, με αποτέλεσμα να φτάσει πίσω από τον Kimi Raikkonen. Δεν πέρασε πολύ ώρα και ο Kimi Raikkonen έδωσε πολύ εύκολα την θέση του στον Sebastian Vettel. Εγκατάλειψη νούμερο 2 για την Toro Rosso, μιας και μετά τον Daniil Kvyat και ο Carlos Sainz έβαλε τέλος στον αγώνα του, εξαιτίας αστοχίας της ανάρτησης του μονοθεσίου του.
Έχοντας μπει στον 35ο γύρο, ο Lewis Hamilton φαίνεται ότι είχε προβλήματα με το μονοθέσιο του. Ο Βρετανός ζητούσε μέσω team radio να του δοθούν οδηγίες για το πως θα διορθώσει το πρόβλημα αυτό, με την ομάδα να αναφέρει ότι δεν είναι δυνατόν βάση κανονισμών να γίνει κάτι τέτοιο. Στους 35 γύρους μετά την έναρξη της περιόδου, η κατάταξη ήταν η εξής: Rosberg, Vettel, Raikkonen, Perez, Hamilton, Bottas, Hulkenberg, Ricciardo,Massa και Verstappen.
Άλλη μία ενδοοικογενειακή μάχη ήταν αυτή των οδηγών της McLaren. O Jenson Button πέρασε με ευκολία τον Fernando Alonso, με τον Βρετανό να ανεβαίνει στην 12η θέση και να είναι 1,4 δευτ. πίσω από τον Kevin Magnussen, που είχε ανέβει στην 11η θέση. Ο Ισπανός οδηγός, σαν να μην έφτανε ότι έχασε την θέση του από τον Button, τον πέρασε και ο Romain Grosjean. Την ώρα που ο Fernando Alonso τελικά εγκατέλειπε λόγο προβλήματος στο κιβώτιο, ο Jenson Button περνούσε τον Kevin Magnussen και ανέβαινε στην 11η θέση.
Έχοντας μπει στους τελευταίους πέντε γύρους, τα προβλήματα στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton συνέχιζαν να υπάρχουν, με μία αναλαμπή 2-3 γύρων. Ο Hamilton είχε πλέον διαφορά 17 δευτερολέπτων από τον 3ο Perez. Εκεί που περιμέναμε ότι δεν θα άλλαζε κάτι, ο Max Verstappen κατάφερε να ανέβει στην 9η θέση περνώντας τον Βραζιλιάνο οδηγό της Williams, Felipe Massa.
Προβλήματα με το μονοθέσιο του είχε και ο Kimi Raikkonen ο οποίος και αυτός ζητούσε οδηγίες σε team radio και πάλι η ομάδα του δεν μπορούσε να του δώσει απάντηση. Ο Φιλανδός είχε πίσω του -λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα- στην 4η θέση τον Sergio Perez, λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα κάτι που και με την ποινή που είχε ο Raikkonen θα έχανε το podium.
Μπαίνοντας στους τελευταίους τρεις γύρους, ο Ricciardo πέρασε τον Hulkenberg και ο Perez είχε πλέον έφτασε στο ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Raikkonen. Μία Red Bull, αυτή του Max Verstappen πέρασε και αυτή τον Hulkenberg, ο οποίος σε δύο γύρους έπεσε από 7η θέση στην 9η θέση. O Μεξικανός οδηγός της Force India, Sergio Perez χρειάστηκε ένα γύρο μόλις για να περάσει στην 3η θέση και να ανέβει στο podium.
Κάπως έτσι έπεσε η πρώτη καρό σημαία του GP στο Μπακού. Επόμενος αγώνας είναι το GP της Αυστρίας στις 1-3 Ιουλίου.
Πηγή: Γιώργος Αναγνώστου, autoblog.gr